Kışın bebekle yüzme ve bebekle yoga



Hamileliğimi takip edenler bilir, doğuma kadar çok aktif spor yaptım. 7. aya kadar dağlara tırmandım, koştum, bisiklete bindim, sonra günde 1 saate yakın yürüdüm, 10 senedir yaptığım yogayı hamile yogasına çevirerek yaptım, yüzebildiğim kadar yüzdüm. Epiduralsiz, ağrı kesicisiz, normal doğum yapabilmemin de, doğumdan 1 hafta sonra hiç doğurmamışım gibi hayatıma devam edebilmemin de, çatlak ve göbek oluşmamasının da bence tüm nedeni spor. Tabii belki kızımın bu kadar hareketli ve sosyal olmasının da sorumlusu spor olabilir ama olsun, yine olsa yine aynı şekilde spor yapardım. Aktif hamilelik, annenin fiziksel ve psikolojik durumuna çok olumlu etki ediyor.

Doğumdan sonra 2 ay yürüyüş dışında spor yasağı var malum ve bana daral geldi, 2 aylık olur olmaz onu da kaptım, spora koştum. O gün bu gün, haftanın iki günü koşuyorum ve salonda kas çalışıyorum, her sabah yogamı yapıyorum ve mümkün olduğunca bisikletle ulaşıma ağırlık veriyor, yüzmeye devam ediyorum. Maya da 2 aylık olduğundan beri benimle bisiklet gerisinde, havuzda, denizde, yoga matında ve spor salonunda. İlk başta yattığı yerden izliyor ve kendisini ağırlık topu olarak kullanmama ses etmiyordu, şimdi benimle yoga yapıyor, yüzüyor ve tabii ki koşturuyor, tırmanıyor, atlıyor, kayıyor, dans ediyor; maşallah uyanık olduğu zaman Tazmanya canavarından farksız.


Yüzmeye başlamak için ilk sene çok kritik, çünkü bu sürede bebeklerde su altında nefes tutma refleksi var. Bunu kullanabilirseniz, çocuğunuz ilk 6 ayda bıcır bıcır yüzecektir. Hatta havuzlu evlerde özellikle bu eğitimin verilmesini öneriyorlar ki, Allah korusun suya düşen bebek kendi kendine sırt üstü dönebilsin ve siz fark edene dek hayatta kalabilsin, yardım isteyebilsin. Videosu şurada, muhteşem. 6 ay 1 sene içinde bu refleks kullanılarak yine ilk düzeyde suya batmadan kalabilme eğitimi verilebiliyor, 1 seneden sonra ise refleks artık kaybolduğu için, yüzme eğitimleri içerik değiştiriyor ve özellikle yaşadığım ülkede daha ziyade anne ve babayla suda oynama eğitimine dönüyor. Yüzme eğitimi ise 3 yaştan itibaren başlıyor. Maya ile şu anda yaptığımız da suda oynama, ellerden tutup yüzme, kaydıraktan kayma, yandan havuza atlama. Yine de spor spordur. Kışın yüzme ile yazın yüzme arasındaki tek fark; havuz sonrası biraz daha dikkat etmek gerekiyor. Tabii ki hijyen koşullarını yerine getiren bir havuz ve kurs seçimi dışında, havuzdan çıktıktan sonra çocuğu güzelce yıkamak, kurulamak, sıcak tutmak, üşütmemesini sağlamaya çalışmak; olası hastalıkları önleme açısından önemli.

Yoga hikayemiz ise, hayli komik. Hamileyken neredeyse haftada 3-4 kez gidiyordum, Maya 2 aylık olduğundan beri evde kendim yogama geri döndüm. Maya'yı yoga matına koyardım, beni izlerdi, özellikle tepetaklak hareketler onu çok güldürürdü. 11 aylıkken benimle birlikte birden şu yandaki hareketi yaptı. Ben şok tabii (her zamanki gibi..) Bu zaten bebeklerin yaptığı bir hareket, hatta yaşlılar bebek böyle durunca eve misafir gelecek derler :) Yogada da köpek duruşu denir, çünkü köpeklerin esneme, gerinme hareketidir. Bel ve sırt kasları için mükemmel bir hareket. Bir de ayakları dizden kırıp W şeklinde oturma hareketi vardır, o da üst bacak ve dizler için çok önemli bir harekettir ve yine bebeklerin severek yaptığı bir hareket olup, yogada da vardır. Bu konuda şurada aman çocukları W şeklinde oturtmayın diyen bir görüş de var ama ben buna inanmıyorum, uzmana da danıştım, devamlı bu şekilde oturuyorsa ve başka türlü oturamıyorsa evet bir problem olduğuna işarettir ama ara sıra bu şekilde oturması son derece normal dedi. Onu da belirteyim.

Ayrıca Maya'nın emekleme döneminden (aslında Maya hiç emeklemedi, yaşını geçene dek tek diz üzerinde aynen şu yandaki fotodaki bebek gibi kaya kaya gitti (amma korktum bir sakatlık var, yürüyemeyecek diye, meğerse normalmiş, bazı çocuk böyle emeklermiş) ve yaşını geçtiği zaman, bir gün kendi boyunda ama yürüyen başka bir bebeği görünce bizim tembelişko da hırs yaptı ve ertesi gün birden direkt kalkıp yürüdü maymun!) bir çok duruşunun yogada yeri olduğunu da görüp şaşırdım, yoga asanaları belirlenirken belki de bebeklerden ve hayvanlardan uzman görüşü alınmış demek ki :) Velhasıl, son durum, evde Maya benimle yoga yapıyor hatta iki eli içlerini ve parmakları birleştirip baş üstüne kaldırarak tipik "ommm"lara (mum duruşu) bile başladı. Beraber yoga yaparken çok eğleniyoruz. Tek sevmediği ve benim en çok sevdiğim, son yoga duruşu olan ceset asanası, yani sırt üstü yatmak ve tüm kasları gevşetip 4-5dk meditasyon yapmak. Bunu yapamıyorum işte; 1 dakikadan sonra tam gevşemişken beni dürtüyor, üstüme oturuyor, burnumu mıncıklıyor, gözlerime parmak sokuyor falan yani olmuyor.. Buna da şükür, ne diyeyim.. OMMM!

Paylaş:  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sosyete Sözler sayfamızı sizler için hazırladık.
Güzel Sözler, Anlamlı Sözler, Aşk Sözleri, Dini Sözler, Özlü Sözler ve Ünlü Sözleri şeklinde derlenmiştir.
Bazı sözler de hatalarımız var ise affola ve sizlerde bu hataları görürseniz lütfen bilgi vermekten çekinmeyiniz.

Güzel Sözler Mesajlar

Makaleler

En Güzel Mesajlar

Aşk Sözleri